PRACOWNIA REWALIDACYJNA
Podstawowym celem oddziaływań w pracowni rewalidacyjnej jest korygowanie, usprawnianie i dynamizowanie ogólnego rozwoju psychofizycznego uczestników zajęć najbardziej dotkniętych niepełnosprawnością intelektualną. Tematyka zajęć jest dostosowana do indywidualnych możliwości uczestników. Cele realizowane w pracowni rewalidacyjnej to podnoszenie sprawności manualnej i ruchowej oraz rozwijanie procesów poznawczych tj. spostrzegania, uwagi, myślenia. Głównym celem jest osiągniecie maksymalnej samodzielności poprzez treningi samoobsługi, higieny osobistej, higieny otoczenia. Uczestnictwo w różnorodnych zajęciach daje możliwość nawiązania nowych kontaktów społecznych, uczy współpracy w grupie. Narzędzia, metody i sposoby pracy dostosowane są do możliwości psychofizycznych i emocjonalnych uczestników. W tej pracowni uczestnicy doskonalą:
- percepcję wzrokową i słuchową na materiale pisanym i mówionym,
- utrwalają podstawowe techniki szkolne – czytanie, pisanie, wykonywanie prostych działań matematycznych,
- wykonują prace plastyczne usprawniające sprawność grafomotoryczną (rysunek, wydzieranka, wycinanka, lepienie w masie solnej, modelinie, plastelinie itp.),
- doskonalą podstawowe umiejętności z zakresu samoobsługi oraz wykonywania prac porządkowych.
Podstawowym celem oddziaływań w pracowni rewalidacyjnej jest korygowanie, usprawnianie i dynamizowanie ogólnego rozwoju psychofizycznego uczestników zajęć najbardziej dotkniętych niepełnosprawnością intelektualną. Tematyka zajęć jest dostosowana do indywidualnych możliwości uczestników. Cele realizowane w pracowni rewalidacyjnej to podnoszenie sprawności manualnej i ruchowej oraz rozwijanie procesów poznawczych tj. spostrzegania, uwagi, myślenia. Głównym celem jest osiągniecie maksymalnej samodzielności poprzez treningi samoobsługi, higieny osobistej, higieny otoczenia. Uczestnictwo w różnorodnych zajęciach daje możliwość nawiązania nowych kontaktów społecznych, uczy współpracy w grupie. Narzędzia, metody i sposoby pracy dostosowane są do możliwości psychofizycznych i emocjonalnych uczestników. W tej pracowni uczestnicy doskonalą: - percepcję wzrokową i słuchową na materiale pisanym i mówionym, - utrwalają podstawowe techniki szkolne – czytanie, pisanie, wykonywanie prostych działań matematycznych , - wykonują prace plastyczne usprawniające sprawność grafomotoryczną (rysunek, wydzieranka, wycinanka, lepienie w masie solnej, modelinie, plastelinie itp.), - doskonalą podstawowe umiejętności z zakresu samoobsługi oraz wykonywania prac porządkowych.